Babiš: „Bill Gates mi doporučil knihu Faktomluva. Všichni si ji přečtěte.“

Premiér Andrej Babiš dostal od Billa Gatese knihu Faktomluva a do Česka pozval jednoho z jejích autorů, Ola Roslinga. Jeho knihu by si prý měl přečíst každý občan České republiky.

„Čau lidi. Bill Gates, jeden z největších světových filantropů, který se snaží o to, aby se lidé všude na světě měli lépe, si přečetl moji knížku O čem sním, když náhodou spím, a poslal mi knihu Faktomluva s věnováním, že bych si ji rozhodně měl přečíst, že je prý psaná přímo pro lidi, jako jsem já.

Podle mě se Bill trefil přímo do černého! Kdo jiný než já tak rád prezentuje čistá fakta? Grafy, čísla, nákresy, sami dobře víte, že kreativní prezentace dat je moje parketa. A aby se to dozvěděli i ti, co to o mně nevědí, poradil mi Mára, že mám tu knížku všude nosit s sebou a nechávat se s ní fotit, aby to vypadalo, že ji čtu.

Ta knížka se mi tak líbí, že jsem k nám do Česka pozval jednoho z autorů, Ola Roslinga, aby všem členům naší vlády udělal přednášku o této problematice. Během ní mi kladl spoustu otázek testujících ponaučení, které jsem měl získat čtením jeho knihy. Na ty jsem zcela schválně odpovídal špatně, abych vyzkoušel, jestli on sám zná správné odpovědi, nebo za sebe nechal knihu napsat někoho jiného. Však víte, jak to chodí.

Na závěr bych chtěl říct, že ta knížka rozhodně stojí za přečtení, pokud chcete být odolnější vůči lžím lidí, kteří se vámi snaží všemožně manipulovat smyšlenými čísly, nepravdivými grafy a podobně. Jen si vzpomeňte, jak to chodí, když mě pozvou do nějaké diskuze. Vážně si tu knížku přečtěte, teď hned. Ať všichni vidí, kdo je tu lhář.“

Napsat komentář